Piano Bar lägger till ett visuellt klaviatur på Spelskärmen när ditt valda instrument är Piano. Det hjälper dig att koppla noterna i notbladet till deras positioner på ett pianoklaviatur.
Vad visar Piano Bar?
När du följer notbladet gör Piano Bar följande:
- Markerar noterna vid den aktuella markörpositionen.
- Visar notnamn ovanför de markerade tangenterna.
- Använder korrekt kors- eller b-förteckning för notbladet – till exempel G♯ eller A♭.
- Markerar mitt-C (C4) med en svart prick.
- Justera automatiskt sitt omfång till de noter som används i notbladet.
Piano Bar är endast visuell vägledning: dess tangenter kan inte spelas genom att trycka på dem.
Visa eller dölj Piano Bar under en spelning
Tryck på Piano Bar för att dölja den. En minimerad knapp för klaviatur finns kvar i verktygsfältet så att du kan ta fram den igen när som helst.
Om hela verktygsfältet är minimerat, tryck först på uppåtpilen och sedan på knappen för klaviatur för att återställa Piano Bar.
Ändra inställningen för Piano Bar
Du kan styra om Piano Bar visas från någon av följande platser:
- Öppna Visningsinställningar från Spelskärmen och ändra Visa klaviatur.
- Öppna dina Kontoinställningar och ändra Visa klaviatur.
Ditt val sparas och tillämpas på framtida spelningar.
Varför ser jag inte inställningen för Piano Bar?
Piano Bar och dess inställning Visa klaviatur är tillgängliga när Piano är valt som ditt instrument. Om du använder ett annat instrument visas de inte.
För att använda funktionen, välj Piano som ditt instrument och återgå till Spelskärmen.
Kan jag anpassa tangenter, färger eller klaviaturomfång?
Ingen ytterligare inställning behövs. Metronaut väljer automatiskt klaviaturomfånget, markerar relevanta tangenter och visar notnamn enligt notbladet. Dessa visuella detaljer kan för närvarande inte anpassas individuellt.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.