Metronaut-inspelningar är flerspåriga. Det betyder att vi spelar in din del (ljud och/eller video) och ackompanjemanget separat och försöker ge dig bästa möjliga kvalitet direkt från din telefon eller surfplatta.
Varför låter min inspelningsdel korrupt?
Om din inspelningsdel låter korrupt beror det troligen på att du använder enhetens inbyggda högtalare under inspelningen. På vissa Apple-enheter är mikrofonen placerad precis bredvid högtalarna! Detta gör det svårt att fånga din del eftersom ackompanjemanget kan helt maskera din del när båda går in i mikrofonen! Metronaut använder sofistikerad och toppmodern teknik för att undertrycka ackompanjemangets eko i realtid. Men i vissa svåra situationer kan detta göra mer skada än nytta!
Hur kan jag förbättra min inspelningskvalitet i Metronaut?
Använd ett av de tre föredragna sätten nedan för att förbättra inspelningskvaliteten och njut av att lyssna på dina framträdanden synkroniserade med notbladet:
- Föredra att använda (vilka) externa högtalare som helst under inspelning med Metronaut: Metronaut kan ansluta till alla högtalare eller headset och kan i de flesta fall till och med kompensera deras fördröjning. Läs mer
- Om du inte har några högtalare att ansluta till din enhet, försök att sänka den allmänna volymen på din telefon eller surfplatta under inspelningen! Detta ger Metronaut bättre möjlighet att faktiskt höra dig via mikrofonen! När inspelningen är klar kan du enkelt ändra mixen mellan de två och exportera eller dela balansen som du önskar.
- I sällsynta fall eller för högkvalitativa studioupptagningar kan du använda externa mikrofoner när du använder Metronaut.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.