Metronaut stödjer ditt barns musikövning i skolan och hemma
Används av musiklärare för att göra lärandet mer engagerande och interaktivt.
Vad är Metronaut?
En lösning designad för att stödja elever och lärare varje dag:
- Över 12 000 noter med professionella komp
- Pedagogiska verktyg för att hjälpa dig förbättras
- Ett enkelt och intuitivt gränssnitt
Varför väljer musikskolor Metronaut?
För elever: gör övning och hemarbete mer engagerande och hjälper dem att utvecklas lättare.
För lärare: Appen skapar verklig kontinuitet mellan lektioner och personlig övning. Den säkerställer att eleverna arbetar med rätt material, vilket gör det enklare att förbereda lektioner med lugn och möjliggör smidigare, mer effektiv utveckling från en session till nästa.
För föräldrar: ett strukturerat verktyg som uppmuntrar regelbunden övning och glädjen i att spela, vilket hjälper ditt barn att hålla motivationen uppe för att öva hemma.
En musikdirektörs perspektiv
Lyssna på erfarenheten från Thibault Lenoble, chef för Bisacara musikskola, om Metronauts påverkan på hans elevers lärande.
Kompatibel med alla enheter
Ditt barn kan använda sin licens på alla iOS- och Android-mobila enheter med samma konto, samt på en dator via vår webbplats.
Vanliga frågor om Metronaut
Vem ska jag kontakta om jag har ett problem?
För allt som rör licensaktivering, vänligen kontakta ditt barns musikskola — de kan vanligtvis lösa de flesta problem. Om du upplever ett tekniskt problem med appen kan du kontakta Metronaut Support, som hjälper dig att snabbt lösa situationen.
Hur länge är licensen giltig?
Metronaut-licensen är giltig i 12 månader från aktiveringsdatumet. Under denna period har ditt barn full tillgång till alla appens funktioner och noter. Om du köper en individuell Metronaut Premium-prenumeration förnyas den automatiskt.
Kommer mitt barn kunna använda Metronaut efter att licensen gått ut?
När licensen har gått ut är tillgången till Metronaut inte längre aktiv. Skolan beslutar om licensen förnyas för följande år. Om du vill att ditt barn ska fortsätta använda appen personligen efter skollicensen har slutat kan du byta till en individuell Metronaut Premium-prenumeration.
Är mitt barns data skyddad?
Ja. Metronaut följer strikt dataskyddsförordningen (GDPR). Ditt barns personliga information (namn, e-post, framsteg etc.) används endast för att säkerställa appens korrekta funktion och för att stödja skolans pedagogiska uppföljning. Denna data delas aldrig med tredje part för kommersiella ändamål. Du kan också begära att ditt barns data raderas när som helst genom att kontakta Metronaut Support.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.