Om markören och ljudet inte är synkroniserade, eller om markören på notbladet kommer tidigare eller senare än ljudet, behöver du justera ljudfördröjningen.
När du ansluter trådlösa högtalare levereras ljudet alltid med fördröjning. Detta introducerar en latens som kan vara irriterande (markören kan vara försenad eller dina inspelningar blir osynkade).
Sedan version 5, Metronaut upptäcker och korrigerar automatiskt denna latens åt dig så du behöver inte oroa dig. Beroende på din ljudanslutning kan dock denna upptäckt vara felaktig men kan korrigeras manuellt.
Kontrollera motsvarande avsnitt baserat på din ljudutgångsenhet:
Jag använder headset eller hörlurar
Om du använder headset eller hörlurar (istället för högtalare) kan Metronaut inte automatiskt upptäcka latensen. Du behöver justera detta manuellt från Ljudinställningar i inställningssektionen på vilken notskärmsvy som helst.
Om markören kommer tidigare än ljudet, börja med att öka latensen med +/- knapparna tills de är synkade. Denna latens sparas och hämtas varje gång du använder samma enhet.
Jag använder Bluetooth- eller Airplay-högtalare
Ibland misslyckas vår automatiska latensupptäckt men du kan justera latensen från Ljudinställningar i inställningssektionen på vilken notskärmsvy som helst.
Om markören kommer tidigare än ljudet, börja med att öka latensen med +/- knapparna tills de är synkade. Denna latens sparas och hämtas varje gång du använder samma enhet.
Jag använder interna högtalare eller trådade högtalare
Vänligen kontakta oss och ange styckets namn och om möjligt vilken typ av ljudutgång som används.
Notera: När du justerar latensen, se till att din Bluetooth-enhet förblir ansluten.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.